söndag 18 mars 2012

Till Fjollträsk and back again...

Torsdagen den 8/3 åkte jag å bästaste Malla till hennes syster med familj i Sollefteå för att låna husrum för en natt innnan vår vidare färd till Fjollträsk eller som det oxå kallas vår huvudstad dvs. Stockholm. kl. 07.20 satt vi så på bussen med målet Melodifestivals finalen i sikte. Rustade med några äpplen å vatten... eftersom vi hade lunchuppehåll i Tönnebro...trodde vi... men det var FEL! för på den här turen på fredagar stannar man INTE i Tönnebro -vilket vi oxå såg på biljetten...sen...när vi passerat Tönnebro...

Jaja vi är ju unga å friska (!!!) så med ett äpple till i magen såg vi framemot framkomsten till huvudstaden ( å mat...)

När vi ska svänga ut från parkeringen i Gävlebro så lät de "KAAADOOONG"( eller nåt..) å det visade sig att vi "knäckt Boogie hjulet" (det lät som busschaffisen sa boogie inti boggie...). Å vilken tur att detta inte hände i 110 km ute på den stora vägen...

Vi blev försenade ca 45 min men kom med en annan buss till Stockholm sen...

I Upplands Väsby när vi svänger in på en busshållplats så får jag ett samtal - som vi hade väntat på men eftersom tiden led trodde vi inte att vi skulle få de...( luddigt jag vet - men det är en lite invecklad story) Samtalet resulterade i att vi skulle få gå på " The Voice" TV4:S liveinspelning i Nacka =) Så när vi landade i Stockholm ca 16 vart det snabba ryck -köpa SLkort- Till Hötorget Där snälla Jessica med bloggen Mr&Mrs mötte upp så att vi fick tag på biljetterna till The Voice- tillbaks på tunnelbanan - tvärbanan - till hotellet Park Inn i Hammarbysjöstad ( rekommenderas) för incheckning - där dom snälla receptionisterna hjälpte oss att "tjäna in nån timme" - genom att kolla adress å beställa taxi ut till Nacka ( strax bortanför Hammarby sjöstad...) - istället för att vi skulle ha kastat oss tillbaka på tvärbanan/tunnelbanan å taqgit oss tillbaka till centralstationen till kl 18 då The Voice bussarna gick därifrån..

Nu han vi både äta lite ( vilket vi egentligen inte gjort sen ungefär halv sju på morron...) å andas ut...innan vi drog till Nacka å

THE VOICE

Det var jätte trevligt att va på plats å vi blev lite patriotisk när Micke "Mojo" Nilsson än en gång blev kvarröstad av tittarna.

Alla var jätteduktiga - självklart å vårt redan innnan "brinnande intresse"för den här typen av program blev ju knappast mindre i och med detta.

Lördagen tillbringade vi lite lugnt med Hotellfrukost ( Yummy) å sen ett besök i en förort på andra sidan stan hos Marlenes Kusin Alexander ( som är en spännnande musiker på gång som vi säkert kommer att få höra en hel del om ) med familj, å sen tog vi en fika på stan å kollade lite - men vi var lite seg så vi åkte tillbaka till hotellet.

Vi for sen upp i 17 tiden mot Globen gallerian för att hitta en matbit å kom just mitt i ett uppträdande av Youngblood =)

Uppträdandet var en del i Schlagerstjärnan en tävling för unga artister som pågick å vann gjorde en duktig tjej som sjöng Loreens Euphoria...

Efter en god middag så var det dags för

GLOBEN

Vi satt alldeles ovanför green room som senare fylldes av spännande människor

Showen var helt magisk eftersom vi var på plats å fick känn hela globen pulsera.... å som det ser ut nu...e vi på plats nästa år igen!

Rätt låt som vann???

Ja om man ska tro Globen i alla fall för när Loreen äntrade scenen hörde vi intre ett smack av vad som sas av Sarah Dawn Finer...=)

Ni får ingen schlager idag - för nu ere slut till nästa år...

Ni får lite synth istället för ovanlighetens skull....

( Av och med Marlenes kusse - killen i soffan från början... se ovan...)