söndag 22 februari 2009

utmanad....

jaha så då har jag blivit utmanad av Malla att visa upp den sjätte bilden i den sjätte mappen och det blev denna;



Min underbara brorsdotter Emma för en del år sen (i vår orenoverade hall). Emma är snart 12 år och är en jättegullig tjej som tillbringar mycket tid med sina djur, hon har ett litet zoo hemma med kaniner "råttor" (hehe) å det nyaste tillskottet som är en katt. (hoppas du hade kul på discot i fredags Emma=)). Jag skickar inte den här utmaningen vidare, men tackar för att jag fick den. Anledningen är att jag tycker själv att jag är så ny i bloggvärlden och de som jag läser själv har redan haft denna utmaning. Nästa gång kanske jag har hittat några att skicka vidare till.



Så var det ju melodifestival igår...och...jag missade den. men om jag ska tro min vän som så troget kommenterar melodifestivalen så missade jag inget, hehe. Jag jobbade och när jag kom hem hade ju alla bidrag spelats och själva omröstningen e ju inte så kul å titta på om man inte får höra allt. Jag måste erkänna att så här dålig melodifestivaltittare har jag aldrig varit. Missade tre bidrag första deltävlingen, missade tre även andra gången och nu hela...hmmm åsså jobbar jag nästa lördag igen. Det är nog inte meningen att jag ska se det här året. Får väl överleva ändå. men nästa fredag så börjar "Så ska det låta" igen å det är heligt och ingen kan få mig att missa det =) Kram på er alla och dagens låtval är en låt jag gärna vill att ni letar upp å lyssnar på om ni inte hört den ( fråga mig annars jag har den): det är en jättefin låt och därför får ni hela texten...

Nu ska jag ut å skotta! Jippi!! ( undrar om det blir nån vår i år...)


When I get where I’m going

Brad Paisley & Dolly Parton

When I get where I'm going
On the far side of the sky
The first thing that I'm gonna do
Is spread my wings and fly.

I'm gonna land beside a lion
And run my fingers through his mane
Or I might find out what it's like
To ride a drop of rain.

Yeah, when I get where I'm goin'
There'll be only happy tears
I'll shed the sins and struggles
I have carried all these years
And I'll leave my heart wide open
I will love and have no fear
Yeah when I get where I'm goin'
Don't cry for me down here.

I'm gonna walk with my grand daddy
And he'll match me step for step
And I'll tell him how I missed him
Every minute since he left
And then I'll hug his neck.

Yeah, when I get where I'm goin'
There'll be only happy tears
I'll shed the sins and struggles
I have carried all these years
And I'll leave my heart wide open
I will love and have no fear
Yeah, when I get where I'm goin'
Don't cry for me down here.

So much pain and so much darkness
In this world we stumble through
All these questions I can't answer
So much work to do.

But when I get where I'm goin'
And I see my maker's face
I'll stand forever in the light
Of his amazing grace
Yeah, when I get where I'm goin'
Oh, when I get where I'm goin'
There'll be only happy tears
Hallelujah
I will love and have no fear
When I get where I'm goin'
Yeah, when I get where I'm goin'...

5 kommentarer:

  1. Oj! Den bilden är ju jättegammal!
    Där är hon ju bara ca 7-8 år.

    Morfars låt.
    Det är sjukt att jag får tårar i ögonen bara av att läsa den... Men vissa saker är väl lite svårare. Det är som en snöboll i en blöt lovika-vante, det bara sitter.

    SvaraRadera
  2. men du vet att jag var tvungen...låten e bäst=) POK

    SvaraRadera
  3. Vi är lite lika vi tror ja...Missar inte heller "Så ska det låta"...
    Vad heter låten?? Vill gärna höra den!
    Vi hörs! Kram M

    SvaraRadera
  4. sorry...missade att det stod längst upp *rodnar*...

    SvaraRadera
  5. Det gör väl inget, missar saker gör vi ju hela tiden...Det e jag bra på hehe! Lyssna på Brad Paisley över huvud taget han e bra!!! kramiz

    SvaraRadera