onsdag 4 mars 2009

hoppla ere redan mars....




Januari börjar året
Februari kommer näst
Mars, April har knopp ihåret
Maj å Juni blommar mest
Juli, Augusti å September
rika härliga framgå =)
men Oktober, November och December
äro grå.



Denna härliga ramsa sitter kvar sen lågstadiet ( tack underbara Lärarinnan Maud Jonsson, Storåbränna för de tre trevliga åren i Laxsjö skola) men inte har vi så mycket knopp i håret på månaden mars här uppe inte.... Men man har ju en strimma hopp om sol och ljus i och med att våra dagar blivit längre och när solen faktiskt tittar fram så värmer den våra frusna själar. Varje år från november till februaris slut undrar jag varför man bor här där det är kallt, mycket snö och så f-b mörkt. Å varje år vi den här tiden så får jag min förklaring det är den här tiden vi väntar på, med underbar vårsol som ger oss ny kraft och detta ljusa i kombo med "snölivet" , pulkåkning, grillning, skoter, vinterpromenader, pimpelfiske, skidåkning etc. Oberoende av vad man vill hålla på med så är denna tid en tid för att vistas ute och hämta kraft.



Den här bilden är från Tinghusbacken(2004) , en kul dag med pulkrace, fika å blöta barn å vuxna som tumlade runt . Här det viktigaste av allt naturligtvis "Fikapaus"!


Idag har jag vikt hela min "sportlovsdag" till att göra klart så mycket som möjligt av mina uppgifter till skolan. Just nu har jag ingen ork som det verkar att "hitta på" det jag ska skriva om, och jag börjar gäspa så fort jag tittar i en bok. Måste nog gå på promenad med mina små innan jag börjar så att jag får lite friskt syresatt blod till mina små hjärnceller så att dom orkar arbeta. Så nu ska jag bara leta upp dagens textrader så att jag kommer igång med det jag verkligen skulle göra...hehe (lätt å "snöa in" på annat!



Dagens text (evangelium) får bli en klassiker;


Queen- We are the champions


I've paid my dues
Time after time
I've done my sentence
But committed no crime

And bad mistakes
I've made a few
I've had my share of sand
Kicked in my face
But I've come through

And we mean to go on and on and on and on

We are the champions - my friends
And we'll keep on fighting
Till the end
We are the champions
We are the champions
No time for losers'
Cause we are the champions of the World

I've taken my bows
And my curtain calls
You brought me fame and fortune
And everything that goes with it
I thank you all

But it's been no bed of roses
No pleasure cruise
I consider it a challenge before
The whole human race
And I ain't gonna lose

And we mean to go on and on and on and on
We are the champions - my friends
And we'll keep on fighting
Till the end
We are the champions
We are the champions
No time for losers'
Cause we are the champions of the World


In Memoriam

TOPSY



Min mors lilla älskling har åkt till hundhimlen efter nästan 12 år hos oss.(Hoppas att du nu blir den Rottweiler du alltid trott du har varit vännen.)


R.I.P












1 kommentar:

  1. Tänk att du minns ramsor sedan SÅÅÅ länge..;) hhihi
    Hoppas det blir som på bilden sedan 2004 så inte det bara är gråmulna dagar med töväder..då försvinner solen och den härliga vårvintern med den!
    Ha de gott!
    Kram M

    SvaraRadera