onsdag 18 mars 2009

jag blir så glad...




...när man vaknar nu på morgonen å det är ljust!
...när solen tittar fram och värmer!

...när snön sakta men säkert sjunker ihop, för att så småningom försvinna!
...när vårfåglarna kvittrar å "kurre" e i full fart med att ordna för sin kommande familj!

...när man kan gå långa promenader utan att måsta "bylta på sig" så man knappt kan röra sig
Inte underligt att man blir glad...det är nog det här som kallas vårkänslor.

Lite nackdelar e det ju alltid...slask, is, blåst och "aprilväder" vissa dagar, men det får man stå ut med eftersom man vet att snart blir det grönt.




Jag har tagit ledigt lite från mitt jobb för jag ska ut och praktisera några dagar. Jag ska vara några dagar på Hälsocentralen och några dagar på Närvårdsavdelnignen för att få vara med å sticka lite (- ta ven -och kapillärprover) och kolla tryck och se lite akutsjukvård. Sånt har man ju väldigt lite av som vårdare inom omsorgen så det ska bli spännande. Till midsommar ska ju kurserna (helst) vara klara för min del när det gäller både omvårdnadsprogrammet och de övriga tre jag läser och jag hoppas att det ska gå vägen.



Idag efter en fm på skolan så var jag å såg Lejonkungen - musikalen som estetet-treorna har gjort som examens arbete. Å det var hur bra som helst, rösterna var bra, och alla levde sig in i rollerna perfekt , även musikerna levde sig in i musikalen. Dom hade fått med storyn och mina ögon fylldes av tårar både av glädje, och av sorg. Snyggt jobbat!

Å för er som vill se den så är den tillgänglig i morgon torsdag den 19/3 kl 19.00 för allmänheten på gamla Sagabiografen.

Nu ere dags för en sång text å det måste ju bli från lejonkungen idag så varsågod...

We are one
As you go through life you'll see
There is so much that we
Don't understand
And the only thing we know
Is things don't always go
The way we planned

But you'll see every day
That we'll never turn away
When it seems all your dreams come undone

We will stand by your side
Filled with hope and filled with pride
We are more than we are
We are one

If there's so much I must be
Can I still just be me
The way I am?

Can I trust in my own heart
Or am I just one part
Of some big plan?

Even those who are gone
Are with us as we go on
Your journey has only begun

Tears of pain, tears of joy
One thing nothing can destroy
Is our pride, deep inside
We are one

We are one, you and I
We are like the earth and sky
One family under the sun

All the wisdom to lead
All the courage that you need
You will find when you see
We are one
















1 kommentar:

  1. Men hallå!! Har saknat dina inlägg ett tag...men NU fanns det ett på plats...jasså du är ute å leker med nålar du...får hålla sej undan Hc då..(peppar,peppar) tusan också...hade ju tänkt gå å titta på esteternas teater...glömde de...Ja visst börjar det bli en härlig tid..tänk om 39 dagar...då är det 1 Maj...då är vintern ett minne blott...hoppas jag!! Kram M

    SvaraRadera