tisdag 4 augusti 2009

Tänk vad livet ändå e härligt...


Igår for jag och min väninna A till en Svaningen för att hälsa på K. Jag behövde en "brödkorg"/ besticklåda som jag visste att hon hade gjort åsså längtade jag efter en "surrstund"

Det fick jag å på köpet fick vi också en tre rätters middag - på en måndag - med temat "majonäs"! Till förrätt var det en smörgås med en suverän kallrökt laxfrån Norge, hemodlad sallad å dill å en klick majonäs. ( Sandwich eller nåt sånt kanske man ska skriva men jag bor i Jämtland, Sverige så då kan jag skriva det svenska namnet oxå ...hehe) Till det fick vi också Älgörtsdryck att dricka -å ja... jag har hört att den ska va bra för magen i af... hehe.

Till Varmrätt bjöds det på marinerat älgkött i tunna skivor, med wokgrönsaker hemgjord Cole slaw ( okej då Vitkålssallad ) och en alldeles underbar Florida Sallad. Till efterrätt bjöds det på Brie ost med nötblandning och honung från K's dotter egna bikupor (supergod) och vita "smulgubbar" ( smultron/jordgubbar) vilken smaksensation. Åsså kaffe och choklad vi blev så bortskämda!

Vi hade en trevlig "surrstund" precis som jag förväntade mig och jag fick tag på min brödkorg. När vi for hem så såg vi den största ren jag nånsin sett å med en krona som var helt enorm, han orkade ju för sjutton inte hålla huvudet uppe stackarn. Meeeeen kameran var ju hemma i tryggt förvar förstås... måste komma ihåg att ha den i bilen. 2 älgar såg vi också å en förbannad massa fåglar som envisades med att sitta vid vägkanten å sen flyga precis rakt upp....



Var inte rädd för att skrika. Det kommer att få ditt minne fri från sorgsna tankar.
(talesätt från Hopi-Indianerna )

Jag har kommit igång med mina handarbeten igen och det e så kul...har fått hem en massa garn nu till olika baby kreationer som ska bli riktigt kul att sticka. Flera bekanta ska ha barn och det e så roligt att få göra dessa små plagg som blir så söta. Även min virkade duk går framåt men just nu ere lite tråkigt att göra samma blomma 64ggr...hehe men den blir vacker sen.



I dag har min sambo födelsedag å det är också 18 år sen idag som vi förlovade oss de ni....
Tänk va omoderna vi är...hehe

Å nu e väskorna packade å i morgon bitti far jag å dotra te Jönköping på en liten semestertripp. ha det gott å vi syns te vecka

Kramiz å tyck om varandra! Det är inte så svårt...

Dagens text blir en Takida låt, har i dagarna fått nya låtar med dessa härliga grabbar men texten blir från ett tidigare album å låten heter, vet inte varför just den är grymt bra...

Broken

I was broken and alone,
I wanna rest my bones
The sun is shining now,
But still I'm feeling cold...

I was broken and alone,
I wanna rest my bones
The sun is shining now,
But still I'm feeling cold
I had a demon in my head,
I don't know what I've said
I'm so sorry for the stories that I've told

Nothing is for real,
And You know it
I'm just gonna let it out,
I'm just gonna let it out...

I'm having nightmares all the time,
for reasons I cant find
It's getting darker now,
But, I wont close my eyes

Nothing is for real,
And You know it, You know it
I'm just gonna let it out,
I'm just gonna let it out...

Oh Yeaaaaaah

Since now, I'm gonna make it alone
Don't try, I wanna be on my own
It's brighter now, I will make it on my own

I was broken and alone,
I wanna rest my bones
The sun is shining now,
But still I'm feeling cold...

Oh yeah Oh yeah Oh yeaaah

Since now, I'm gonna make it alone
Don't try, I wanna be on my own

Since now, I'm gonna make it alone
Don't try, I wanna be on my own

It's brighter now, I will make it on my own

1 kommentar:

  1. Gratulationer för lång och trogen förlovningstid. Är det inte dags för giftermål efter sååå lång betänketid=trolovninhstid???

    Det var så roligt att du kom och surrade på...
    det går bra att göra det flera gånger och tänk vad fina naturupplevelser du fick på köpet.
    Kanske går det locka med det?!
    Hoppas du får en spännande semestertripp utöver landet.
    Hörs snart igen , va?
    Kram K.

    SvaraRadera