måndag 17 augusti 2009

å va kul man kan ha...





...om man bara vill och orkar =)
I lördags så var jag å bästaste J på dans i Långsele på
Hanssons Loge.

Jannez spelade å dom e bara så underbara å Kjelles röst är fantastisk så ere bara.

Vi for dit nyktra å städade å hade så kul, vi fick dansa som bara den å då ere roligt. En del bekanta träffade vi oxå på. Lite långt ere väl men det var det värt.

Vi har faktiskt bestämt oss för att åka på Jannez igen första helgen i september då i Fyrås på fredagen eller Aspåsnäset på Lördagen (lutar åt "näset" faktiskt...) där det är säsongsavslutning. Kul, jag har nog inte varit dit på nästan 20 år... Ere nån som ska me???

Kommer nog bli en å annan svängom på dansgolven framöver igen, när jag var ung ( som om jag inte e det fortfarande...hehe) så var det ju dans varje fredag å lördag nästan, åsså varannan torsdag å ibland på andra dagar me...Kul ere i af!!! Å tänk på alla olika dansstilar det finns, "ett -ettor", "gungare", "gnussare" å dom som dansar som pappa gjorde å många många fler...HÄRLIGT!!!

En vecka kvar av min ledighet eller lite mindre nästa vecka den här tiden e jag på "arbeje" igen...usch jag säger bara - "jobbångest" fyyyyy!

Går väl bra bara man kommer igång... men de e skönt å va ledig =)

De va nog allt för denna gång... förutom....

Dagens text å det blir...( inte en låt med Jannez dock...men dansband i af å kanske nåt för FBFB =)

Sju stjärnor att följa
Barbados

Jag har väckts av solens strålar
någonstans på andra sidan av vår jord
jag har vaggats in i drömmar
av ett regn som sjungit sånger utan ord
jag har burits över haven
av ett skepp som följt en vind och vågors dans
Jag har gått ditt vägen fört mig
Man aldrig känt mig vilse någonstans

För det finns sju stjärnor att följa
Karlavagnen tar mig hem
När jag följt en flod mot havets brus
men nått fram till mynningen
Och en stig kan ha sitt mål
där gräs och ängar bölja
Men med blicken vänd mot himmelen
har jag jämt
sju stjärnor att följa

Jag har sett mot horisonten
och förundrats över allts oändlighet
Och vid foten utav bergen
har jag stått på marken i min litenhet
Och med regnbågen framför mig
har jag följt en sällsam sång i trädens sus
Jag har färdats genom natten
men alltid hittat vägen till ditt hus

För det finns sju stjärnor att följa
Karlavagnen tar mig hem
När jag följt en flod mot havets brus
men nått fram till mynningen
Och en stig kan ha sitt mål
där gräs och ängar bölja
Men med blicken vänd mot himmelen
har jag jämt
sju stjärnor att följa

Men med blicken vänd mot himmelen
har jag alltid
sju stjärnor att följa


1 kommentar:

  1. OJ har du hittat "tillbaka" till dansen!! KUL!!
    Ja de e otroligt skoj..å Jannez ÄR skitbra!
    Vi kan väl åka tillsammans nån gång när det passar??!
    Kram M

    SvaraRadera