måndag 24 maj 2010

var visst inte så lätt att komma igång...

I februari skrev jag förra gången å riktigt så här långt mellan inläggen var det inte tänkt å bli , men det kanske blir bättre nu. Våren kom å allt fick raketfart ute i naturen å solen har gett mig lite energi igen - tror jag i af.
Har börjat gå med stavar å det känns skönt, å idag på min runda idag kunde jag inte låta bli att ta upp mobilkameran å knäppa några små minnen. Det e nåt visst med vatten å dess omgivning =) Längtar till sommarens första dopp trots att jag e lite av en badkruka ibland.






Det här är olika vyer nerifrån dammen vid Kvisslan;
















Ute har jag föreberett för sådd men på grund av blåsten idag så blir det inget idag - e så lejsamt när fröna blåser iväg... Hoppas det e lite stillsammare i morgon å uppehåll så att jag kan börja sätta ner lite. Blommor å grönsaker blir det i alla möjliga former! mer om det senare...


Snart bär det av till mitt arbete å jag lovade mig själv att varje gång jag "e lej på arbeje" så ska jag tänka på dom här jag såg idag... Myrorna... i deras stack... Samma dag ut å dag in...


Jag har det nog ganska bra på mitt jobb !


Kram på er alla, så ses vi snart igen....förhoppningsvis


Dagens text är från "mina nyfunna favoriter"


Lady Antebellum


One day you Will..

You feel like you're falling backwards

Like you're slippin' through the cracks

Like no one would even notice

If you left this town and never came back

You walk outside and all you see is rain

you look inside and all you feel is pain

and you can't see it now

But down the road the sun is shining

in every cloud there's a silver lining

Just keep holding on

and every heartache makes you stronger

But it won't e much longer

You'll find love, you find peace

and the you, you're meant to be

I know right now that'snot the way you feel -

but one day you will

You wake up every morning and ask yourself

What am I doing here anyway

with the weight of all this disappointments

whispering in your ear

You're just barely hanging by a thread

you wanna scream but you're down to your last breath

and you don't know it yet

Find the strength to rise above

you will

find just what you're made of

what you're made of..

one day you will











1 kommentar:

  1. Kul att se att du ÄNTLIGEN har skrivit nåt igen..visst ere fint i kvisslan..härligt att gå dit å bara va ibland!!
    Kram

    SvaraRadera