torsdag 5 maj 2011

lite ego boost...



...på att jag faktiskt gjort nånting under hösten/vintern....




En halsduks mössa med benvärmare å handledsvärmare

i garnet Calippo från Marks & Kattens



Några amiguramisar från Maria Bengtssons böcker -

kolla in bloggen En kreativ liten blogg

3 böcker har hon hunnit med. ( Jag har alla förståss...)

Och några andra amiguramisar...



Tyvärr glömmer jag bort kameran ibland

vilket e tråkigt för de e rätt kul

å kolla på vad man gjort senare...

Dessa pingviner var i tidningen Kreativ stickning nr 9 2010


Till hösten kommer jag eventuellt hålla i en kort studiecirkel i att "Virka amiguramis" om intresse finns - kommer med i Studieförbundet Vuxenskolans höstprogram som det verkar.

Som en del vet har jag gått en kurs i att lära mig virka mormorsrutor- det kunde jag innan men har lärt mig en hel del annat å fått nya trevliga bekantskaper.


Detta är min pläd som kommer att bestå av en hel del rutor detta är endast ett hörn -men just nu har jag tagit en paus för att virka lite annat bl. a hjärtekatter .


Mönstet fanns i Allt om handarbetes Stickmagasin nr 4 2010 å garnet jag använder är ett bomullsgarn Järbo Soft cotton



Har ju oxå börjat leka med symaskinen lite å denna godnattängel är ett resultat=)


Tilda Godnattängel - me "heimsticke strömpan"

Jag gillar ju lite udda saker å "hittar" oxå lite udda saker, som detta garn som är gjort av 80% återvunna PET-flaskor , LOL heter det å är lite coolt tycker jag. Garnet finns i många härliga färger å e ju då förstås ett akrylgarn , lite "plastigt" kanske men helt okej Det finns hos NAN's handarbets- och arbetsbod, bl.a å kostar under tjugan för 50 g

Det har blivit några mössor...


(Erik´s)


...åsså en orm...( halsduk)

(Emma´s)

Har fått tag på en del kul mönster i amigurami väg (figurer av olika slag) Å dessa tre flyttade till en liten tjej i byn förra hösten. Känns dom igen?


Lille Skutt

Skalman


å Bamse ( med lätt solbränna)


Hela gänget


Vad döljer sig i denna hemgjorda ask...?


...en tårta förstås... smaskens!!!
Tillsammans med denna sjal blev det en present till en vän!


Den här sjalen är stickad i Järbo Duo

Medans denna i svart/turkos och den gröna nedan är stickad

i ett lättstickat, självrandande garn som heter Crisp




har stickat en hel del såna här i olika färger som värmer bl.a en del av

mina arbetskamrater när det är kallt!



Det var allt för denna "egoboost"

Mer har gjorts å mer kommer det att bli

nu ska jag fortsätta med Hjärtekatterna som jag har på uppdrag!


Kram till er alla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar