onsdag 15 juni 2011

jag fick svala dagar å då hann jag...

Crea Diem

(Skapa dagen)


...fixa klart trädgårdslandet så nu är Morötter, Ärtor/bönor, Rädisor, Sallad, Potatis å lite till på plats i sin jord.
Tyckte att jag var så sen... med allt men runt skolavslutning i fjol stoppades fröerna ner i jorden å de blev ungefär desamma nu... Så det blir säkert någe i år oxå.



Av en del blomfröer gjorde jag en "coctail" så vi får se vad som kommer upp.

Jordgubbsplantorna blommar för fullt och snart har vi förhoppningsvis goda gubbar.

Har däremot inte inhandlat en enda plant/ampel eller nåt än - Har bara köpt 4 fröpåsar till trädgården, hade även jord kvar sen i fjol. Konstigt hur de kan bli.



I mitt pågående göra klart projekt ( å inte handla nå mer) har jag hunnit lite mer kanske... Ett par Tubsockar gjordes klar - Garnet är Soft Cotton - jag tycker så mycket om melerade garner.
Sen har jag köpt ett antal "tavlor" från Atelje Hella för ett tag sen å sen har jag nu målat ramar som jag sen gjort i "Shabby Chic" Stil - å sen monterat tavlorna. Dom blev jättefina-



Alla är med nån form av text - Carpe Diem, Amor Vincit Omnia och Vänskapssoppa bl. a ( se bild ovan) och med nån fin "gammeldags" bild.

10 st tavlor har jag hunnit med.


Tidigare i våras hade jag ett "ryck " och klippte ut och påbörjade en hel del "Tilda" - projekt ( några slutfördes dock, som t.ex Sovmasker som syns på en av bilderna. Sovmaskerna var med på en tripp till Vilhelmina med goda vänner och ingick i ett litet "partykit")

Nu har jag gjort klart även en hel hög Tilda hjärtan så nu e dom ihopsydda och monterade =) Klart!



Så avslutar vi med lite musik å ett tänkvärt ord... få se... vad känner jag för idag...?!?


...Joooo Country =)


Brad Paisley gör mig glad =)


"Den som inte har någon bakgrund kan inte forma någon framtid "

1 kommentar:

  1. Va ska du göra med alla fina skapelser??!!
    Kram

    SvaraRadera