fredag 17 februari 2012

Hemligt garnbyte tema vår

På facebook e jag med i en grupp full av inspiration som heter online virkcafé och där ska man ha ett hemligt garnbytarprojekt som jag ville vara med i. Det är första gången jag e med i ett sådant så det ska bli spännande.




Man ska svara på några frågor här på sin blogg så det ska jag göra nu;


Frågor till bytet

1: Vilken sorts garn tycker du mest om? Är det nåt material du alls inte tycker om? - Då måste jag svara naturmaterial , ull å bomull gärna men eftersom jag även virkar amiguramis i bland så blir det ju även en del akryl/blandgarner. På andra delen av frågan så måste jag svara nej- jag gillar att leka med olika material men jag kan reta mig på garner som delar sig mycket...

2: Vilken eller vilka är dina favoritfärger? Jag gillar blått å turkos men även gröna toner å lila...å röda och oranga toner. Är inte så förtjust i gult å rosa däremot.

3: Vad tycker du mest om att virka till våren? Året runt så virkar jag helst mormorsrutor - jag fullkomligt avgudar denna lilla ruta som man kan göra så mycket vackra saker av.

4: Har du nåt drömprojekt att göra som är garnrelaterat? Jag håller på med ett av mina "drömprojekt en stor filt av mormorsrutor ( förstås) som är i skala brun-beige -svart- med inslag av lime och turkos ( se bild ovan) men jag skulle oxå vilja virka- nån gång - en 60-70 tals brudklänning med tillhörande krona bara för att... =)

5: Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använderdu helst? Jag gillar bambu och tränålar mycket men har oxå några ergonomiska metallnålar med plasthandtag som oxå är bra. Plastnålar kan oxå vara bra till stora maskor och stora projekt .

6: Har du nåt hantverk som du är sugen på, som du ännu inte vågat/hunnit testa? Svar ja - massor hehe skämt åsido - Nålbindnig står högst just nu på min önskelista lver att lära mig, sen krokning, smygmaskvirkning och tvåändsstickning. Vill lära mig allt som finns ...

7: Vad tycker du om att unna dig själv? Förutom ett vackert garn*ett roligt projekt - så brukar jag unna mig konserter - musik är en stor del av mitt liv. Men en paus i vardan med en god kopp kaffe- lite choklad å en bra bok kan vara minst lika stimulerande.

8: Vad gillar du helst att dricka? Jag tycker om att dricka kaffe och te när det gäller kaffe så gärna en cappuccino å te vill jag gärna ha frukt å eller bärsmak på, gärna rött te.

9: Favoritgodis? Choklad gärna mörk men inte med för hög kakao halt - runt 70 % tycker jag e lagom.

10: Håller du på med nån annan skapande hobby, förutom virkning? När jag inte virkar så stickar jag- men har även på senare tid börjat sy mer, ex.vis Tilda-änglar, prylar... Å jag har egentligen alltid gillat att pyssla med olika saker färg, lera, papper och naturmaterial mm.

11: Något annat stort intresse du brinner för? Som jag nämnt tidigare så är det musik i alla former å alla tider på dygnet som gäller, jag har oxå två hundar som jag ägnar en hel del tid. Jag tycker om att baka i perioder =) Amerikanska bilar och 50 tals stil/ Rockabilly är oxå ett av mina intressen.

12: Vilka slags böcker ( ej virkning) läser du helst? En av mina favorit författare är Margit Sandemo=) Men för närvarande har jag varit fast i verklighetsbaserade böcker omdiv tragiska människoöden om folk som blivit kidnappade, utnyttjade och misshandlade både psykiskt och fysiskt. Men jag gillar oxå att läsa böcker man blir glad av.

13: Har du några allergier mot livsmedel? Jag är delvis allergisk mot nötter - jag äter nötter ibland men får ibland ta allergimedicin för detta. Men ingen fara...

Bra att veta annars: Jag har två hundar som jag nämnt ovan...Franska bulldoggar - Jag tycker om att vara ute, vara med mina vänner när jag kan, Å sen är jag nog helt galen när det gäller handarbete, framför allt kanske att lära mig nya tekniker, gammalt hantverk mm Å min arbetskamrat sa häromdagen att jag får en "speciell blick" när handarbete/garner kommer fram eller om jag eller nån annan pratar om det...hehe. Åsså Älskar jag musik, musik å åter musik... Just nu mest i kombinationen Rockabilly, Country å 80 Tals "Hair Band Rock" .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar