lördag 4 februari 2012

långt emellan gångerna nu...

Jag är imponerad av alla som kan ha en kontinuitet i något vare sig det är bloggande, tränande eller äta rätt eller nåt annat. Jag är mer en sån som gör det jag känner för just nu å här...å det har sina konsekvenser. Det enda jag har någorlunda kontinuitet med är mitt handarbetande å läsningen- det måste jag bara göra men sen resten borde jag göra å vill göra men kan liksom inte hålla fast i rutinerna- tyvärr.














I höstas bytte jag ju jobb å jobbar numera inom omsorgen på dagtid 8-16 å sen var tredje helg på en korttidsavlastning för barn. Å jag trivs jättemycket - har kanonbra arbetskamrater och bra arbete, men börjar undra om det inte är nåt fel på mig - för jag får det inte att fungera med att jobba dagtid. Jag kanske är kraftigt skadad av att ha jobbat kvällar, helger å nätter sen - 94 ( börjar ju bli några år...). Jag förstår inte hur man får måndag fredag jobb att fungera för allt övrigt... Jag hinner inte med mina vänner som jag borde, familjen får väl sin tid för den prioriterar jag högt- men på nåt sätt räcker inte tiden till...



Ändå har ju jag en del lediga dar mitt i veckan eftersom jag jobbar var tredje helg men på nåt sätt så får jag det inte å fungera så jag måste väl fundera på hur jag ska bära mig åt.


Läser gör jag ju förstås å är just nu i sluttampen på att ha läst om alla (å en del för första gången) Margit Sandemos böcker å det är ju några - tror jag har två kvar nu å så hennes självbiografi.


Handarbetat har jag ju gjort oxå förstås å här är en del av det jag gjort sen sist...( det var ju ett tag sen så därför även en del julsaker...




Torgvantar i mormorsrutor av ullgarn



Armband i mormorsrutor



Virkade julkulor i lovikka garn



Luciatåg



I Arne och Carlos bok Julkulor fanns det många vackra mönster å dom var kul å göra tyvärr hann jag inte göra så många på grund av andra projekt men det kommer ju fler jular- Dom vita gav jag till en väninna, dom svarta var med i en julkuleSwap å så gjorde jag några i Ull till min arbetskamrat



Har gjort flera mössor i olika färger - några blev julklappar å några blev sålda...

Tofsen är stickad av pälsgarn.


Mitt nuvarande favoritgarn är Stella från Järbo (10%ull, 10%mohair å resten akryl)

Det finns i flera härliga färger och är ett lättstickat garn med snabba, snygga resultat.

Ett av gratis mönstren från Järbo's hemsida har beskrivning till fyra olika snurrsjalar och det har jag pysslat med ett tag nu... se nedan



Å just nu håller jag på med en sjal till mössan jag stickat i garnet Calippo å det är oxå ett mjukt lättstickat garn som blir skönt att bära !


Det var allt för den här gången ska försöka skärpa mig på bloggningsfronten så slipper jag långa inlägg ...kanske...


Missa nu inte melodifestivalens deltävlingar som börjar i kväll ...i fjol fanns här referat - vi får se hur det blir med den saken...


Kram å var rädda om varandra i kylan ( -36 nu...)


För tio år sen vann Afrodite med denna i kväll e dom med i första delfinalen vi får se hur det går ikväll...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar