söndag 19 februari 2012

Melodifestivalen deltävling 3

Ja så var det deltävling 3 å jag är inte imponerad...

1: Youngblood med låten "Youngblood" - jätteglad å med förväntan sätter jag mig å ska lyssna på årets "Boyband"- å jag som vanligtvis är "en sucker" för Boybands blir nästan tårögd- dom kanske skulle ha fått lärt sig å sjunga lite bättre innan dom var med- å låten var inget heller som gav "feeling". Nog märktes Kempes inblandning- det var en kompott med lite av varje men mycket av Saades låtar...tyvärr.

2: Maria Ben Hajji med låten "I mina drömmar" - Så nervös stackarn måste ha varit - för det var väl inte meningen att det skulle låta så där eller???? Kanske var för varmt på scenen...

3: Mattias Andréasson med låten "Förlåt mig" - Utan "sina kompisar" så tycker jag han var väldigt tunn... Han är nog det svagaste kortet i EMD i mina öron å låten ..va väl inte dålig- men inte heller bra. Men han bad ju om ursäkt på förhand...

4: Love Generation med låten " Just a little bit" - Dessa tjejer kanske stod för kvällens kvalité men det gick tydligen inte hem- både tycker om den och inte - jag vet inte känner mig väldigt kritisk numer...

5: Carolina Wallin Pérez med låten " Sanningen" - brukar gilla sånt här jag - men men inte denna tyvärr...

6: Andreas Johnson med låten" Lovelight" - Jag fullkomligt avgudar Andreas å jag gillade förstås låten men det var ju ingen wow känsla direkt. Men jag ville ändå placera Andreas direkt i Globen för först hade jag nog bara en "till de fem" sen tog jag vilka fyra andra som skulle vidare i första omgången även om jag inte var överens... Fast det fanns ju inte så mycket att välja på.

7: Molly Sandén med låten "Why am I crying" - Först fick jag nästan lite panik när jag fick se henne komma in å började höra låten men den växte å ja jag förstod att denna skulle direkt till Globen .Mycket känsla och hittills i startfältet så tror jag den här e det säkraste kortet till Eurovision även om det kanske inte e min personliga favorit...

8: Björn Ranelid feat.Sara Li med låten (?!?) "Mirakel"- Skrämmande jag har så förbaskat svårt för denna karl eller vad det nu e ( plastdocka) å det bästa med denna var väl när Helena Bergström pratade ( som brasilianska) om att hon gått en kurs RIF på ABF ( Ranelidska för invandrare...) Å direkt till Globen hur f-n tänker folk...

Nä bästa med hela programmet var när älskade Sirqus Alfons gjorde Pontares Silverland....

Blir ingen Schlager/ melodifestivallåt som avslut idag för jag är sur....
Det blir Rockabilly förstås för till helgen kom "bäste pöjkan" John Lindberg Trio till Dorotea först på fredag å sen på Lördag på Grand här i Strömsund - BE THERE OR BE SQUARE !!!!




Ni får en till... Kram å var rädda om varandra!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar