måndag 13 februari 2012

Melodifestivalen deltävling 2

Lite bättre tyckte jag nog att startfältet var denna gång även om en del besvikelser uppstod...

1: Ulric Munther - "Soldiers" - Skön låt tycker jag med lite "Jimmy Jansson feeling" förstod att den skulle vidare direkt =)

2: Top Cats - "Baby Doll" - Helt klart mina favoriter - inte så konstigt kanske då jag verkligen kan gå igång på Rockabillybeat å ståbas...=) Synd att dom inte tog sig direkt till Globen men hoppas att dom nu tar sig vidare från Andra Chansen!

3: Sonja Aldén - "I din himmel" - jaja - ballader - kan va fina... men men det gav som ingenting...ingen känsla alls tyvärr...

4: Andreas Lundstedt - " Aldrig, Aldrig" - Aldrig - aldrig ska du lämna din trygga grupp å försöka själv...Tyvärr var det inge vidare när du försökte stå på egna ben- å detta säger jag trots att jag inte tycker att tjejern i Alcazar heller e så duktiga men tillsammans blir det nån form av helhet... Besviken är ordet...

5: Timotej - "Stormande hav" - Jag gillar Timotej å deras gengre/ låtar/framträdande/ sång så det här var en av dom bättre låtarna ikväll.

6: David Lindgren - "Shout it out" - Härlig låt med fin inlevelse/sång/dans å jag förstod nog att den skulle gå vidare till Globen precis som min vapendragare Malla tippade ( förstås- hon är så duktig såå=) men det var inte mitt val - även om jag tyckte om den.

7: Mimi Oh - "Det går för långsamt" - Men OOOHHH va dålig... skulle åter igen vilja ha ett snack med dom som väljer ut låtarna till melodifestivalens deltävlingar för bland alla bidrag så måste det ju finnas nå bättre än det här...

8 Thomas Di Leva - "Ge aldrig upp" - Älskade Di Leva Jag hade hoppats på en plats direkt i finalen för honomå så åker han rätt å slätt ut...trist tycker jag. jag gillar låten , gilalr Di Leva ( även om jag inte e hans största fan förstås) men jag hade gärna känt lite välmenad kärlek i Globen.

Har fortfarande ingen "klar favorit" i finalen och får väl hålla tummarna för Top Cats än så länge så att dom tar sig till Globen. Nu väntar vi med spänning på nästa deltävling där Andreas Johnson e med =) Kram å ha det gott i vinterkylan.



1 kommentar:

  1. Ja...ska bli spännande å se fortsättningen...en mycket bättre omgång detta iaf..även om jag tycker Loreen e en liten favvo hittils... :-)

    SvaraRadera