söndag 5 februari 2012

Melodifestival - deltävling 1




meen va besviken man kan bli - vad e det här ? Det måste ju ha funnits bättre bidrag bland alla inskickade än det här....

En liten reflektion då ;

1: Sean Banan - Sean den förste banan ja vad ska man säga - Jag gillar verkligen inte den här typen av ....musik ?!? Vet inte ens om man kan kalla det för Musik...Hoppas att han INTE tar sig till Globen

2: Abalone Dots - På väg Tre bra tjejer med rätt sorts gengre i mina öron...men näe det vart inge vidare- tyvärr. Men så coolt med Nyckelharpa, banjo å ståbas- en eloge för det!

3: The Moniker - I want to be Chris Isaak -Platt, inget spännande, ingen känsla alls för den här låten - annars brukar jag ju egentligen tycka att The Moniker e rätt ok.

4: Afro-dite - The boy can dance - Dessa tre härliga damer hade i mitt tycke hellre fått gått vidare även om jag inte fick nån magkänsla för denna heller. Men De e lite modern schlager med en glitter disco feeling så ... jo ingen vinnare men en utfyllnad i finalen.

5: Dead by april - Mystery - Jaha "Growlande" i melodifestivalsammanhang.. Nä det är inte ok! Låten e jättebra men inte i det här sammanhanget tyvärr. Å så Globen direkt...hmmm än så länge är inte starfältet i finalen ok.

6: Marie Serneholt - Salt and Pepper trodde faktiskt hon skulle gå vidare - missförstå mig rätt - e inte så begeistrad i låten men trodde det ändå.

7: Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen - Älskade Thorsten tyvärr funderar jag ju på vad han gör här i dessa sammanhang. Gillar den här typen av sångframförande av konstnärer/ (konstiga) som kan uttrycka sig med känsla även om dom sjunger om en "hässjestör". Retar säkert nån/ några eftersom det här är den enda jag skulle vilja skicka till Globen från denna omgång- å ändå inte... Konst ska ej upplevas av ickeinvigda människor å med tanke på resultatet så ere ju många såna som röstat i första delfinalen. Schlager e nog inte heller i mitt tycke för alla - eftersom jag tycker festivalen börjar balla ur...Synd man har väntat så länge innan man far dit.

8: Loreen - Euphoria - Gillade inte henne ifjol å gillar henne inge vidare i år heller. Låten e väl ok men det e nåt med denna människa som jaginte fastnar för. Men de e ju låten som tävlar - eller ere verkligen det?

Vi var inte på samma bana den här gången jag å min "CO driwer" Marlene i dessa sammanhang men jag å min dotter hade nog ganska lika uppfattning fast inte riktigt..

Jag tycker tyvärr att blir det inte bättre än så här har jag gjort bort mig det vill jag lova..
Hoppas det blir bättre nästa gång - men Top Cats e ju med då =) Rockabilly Rules!

kram till er alla därute å väl mött igen - nånstans-nångång

1 kommentar:

  1. Nä jag tycker ju inte som du alla ggr...å den här gången höll ja me alla som röstade...Loreen va klart bäst...så de va helt klart tycker ja. Dead by April´s låt va fin melodi om bara inte Skriket varit me...men klar 2:a... Sen e de ju så söta Renee att de inte ÄR schlager längre...de e melodifestival... ;-) PUSS

    SvaraRadera